Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

nu bär det hemåt.

Av Axel Gage - 30 oktober 2012 09:06

Igår var jag med Renay. Det var häftigt att träffa henne igen efter ett år. Vi träffades på centralen, hon var lite sen eftersom hon försov sig, och därmed missade tåget hon skulle med.

Hon hade inte ätit någonting, så vi gick och åt lite sushi.

Sen åkte vi på en båttur på kanalerna. Det var coolt, men det var mest bara att kolla på massa kanalhus, vilket jag redan hade gjort i två dar. Det regnade hela dagen också, så fönstren i båten var jätteimmiga.

Renay vägrade prata med mig på kinesiska. Vet inte vad som är grejen, hon gillar inte språket, fast hon kan det.

Vi åkte hem till några av hennes vänner och åt spaghetti. Gott. De tjejerna skulle få besök av nån annan svensk om nån vecka, och de undrade om vi kanske kände varandra, för du vet, Sverige är ju så litet LOL.

Så de kollar upp henne på facebook, och hon kommer ju såklart från himla Västerås. Vi har typ elva gemensamma vänner.

Renay och jag åkte tillbaka till stationen efter ett tag, och jag lyckades få henne att säga hejdå på kinesiska innan hon stack.


Idag blir det att åka hem. Måste checka ut från vandrarhemmet inom trekvart. Sen får jag ströva tills jag ska åka till flygplatsen. Det är omväg den här gången med, via Riga. På grund av det blir det rätt sent för mig ikväll, kommer inte komma hem till min egen säng förrän säkert ett på morgonen.

Det här har varit en himla häftig resa, speciellt eftersom jag gjort den helt själv. Jag tycker om att resa med folk, men det var spännande att vara ensam, speciellt i en sån stad som Amsterdam. Spännande är bara förnamnet.

Jag bor nära Red Light District, och det snabbaste sättet att gå till centrum är att gå igenom det. Det känns väldigt ovant att gå ner för gatan och höra någon knacka på fönstret, att titta reflexmässigt och se en halvnaken kvinna som föreslår att man kommer in och har lite mysigt.

Känner mig som en brottsling bara jag finns där.

I The Fault in Our Stars skrev John Green "Some tourists think Amsterdam is a city of sin, but in truth it is a city of freedom. And in freedom, most people find sin."


Smart kille, han John Green.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Axel Gage - 8 april 2013 03:12

  Jag är officiellt färdig. 3 på morgonen startade jag renderingen, det borde ta ca en timme. Det hela blev en 21 minuter lång film, inklusive intervjuer och hela tjofräset.   Nu ska jag tamigfan sova. ...

Av Axel Gage - 31 mars 2013 14:38

Okej. Påsklovet. Race to the finish line. Jag ska den här veckan göra färdigt detta projektarbete, som jag mer eller mindre inte har arbetat med sen typ november. Folk har hela tiden sagt till mig att arbeta med det tidigt, att inte vänta tills pås...

Av Axel Gage - 13 mars 2013 17:04

Jag fick ett meddelande på facebook av Lea Wyler om att hon gärna gör en intervju med mig. ÄNTLIGEN. Hon är verkligen det som saknas, för Rokpas historia är mer eller mindre hennes historia. Det här satte eld i baken på mig igen, och nu sitter jag ...

Av Axel Gage - 3 mars 2013 12:22

Jag har jätteångest just nu. Jag har knappt gjort någonting med mitt projektarbete sen Amsterdam, och när jag försöker blir jag distraherad av annat och inget blir gjort. Jag har försökt få tag i Lea Wyler i ett halvår, men det går inte att nå kvinna...

Av Axel Gage - 28 oktober 2012 20:10

Var ute och filmade hela dagen, mer eller mindre. Allt från småsaker på stan, som hundar och duvor, till tivolin och kanalbåtar och tulpanmarknaden och hela fadderullan. Amsterdam är en hemskt vacker stad, måste jag säga.     Det här är liksom ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards